Daniël (8) zoekt een maatje in Rotterdam

UPDATE
Jaaaaaaa!! We hebben een match voor Daniel! 🙂  💕

Heel veel dank aan iedereen die heeft geholpen met zoeken.
Wil jij ook iets betekenen voor een kwetsbaar kind zoals Daniel? Hou dan onze oproepen in de gaten en meld je hier aan voor onze ubdates.

Maak jij het voor Daniël (8) op school een beetje leuker?

Daniël uit Rotterdam is een onzeker 8-jarig jongetje dat wordt gepest door een aantal klasgenootjes. Hij heeft weinig vriendjes. Hij is hierdoor veel op zichzelf en voelt zich in zijn klas en op het schoolplein vaak alleen. Eigenlijk zou hij wel een grote broer willen hebben, die hem af en toe opzoekt op school voor een fijn gesprek of om een balletje te trappen en andere leuke dingen te doen samen.

Ben jij een vrolijke en sportieve jongeman die 1x in de week op school een uurtje met Daniël wil optrekken?

Daniël wordt gepest op school en heeft ook bijna geen vriendjes. Het helpt niet dat hij erg onzeker is, en in zichzelf gekeerd.

Als maatje kun jij hem wat extra aandacht geven. Op of rond school trek je elke week een uurtje met hem op. Jullie doen samen iets leuks, zoals een potje voetbal of een ander spelletje. Of je kletst lekker wat als mannen onder elkaar.

Zo maak je zijn tijd op school wat fijner voor hem en help je hem om wat sterker in zijn schoenen te staan. Dan wordt het ook wat makkelijker voor Daniël om nieuwe vriendjes te maken.

Wie is Daniël?

Daniël is 8 jaar en woont in Rotterdam-Zuid met zijn moeder en zijn jongere zusje. Zijn moeder komt uit Curacao maar Daniël is net als zijn zusje in Nederland geboren. Zijn vader is niet in beeld en daardoor heeft hij geen mannelijk rolmodel in zijn leven.

Als hij thuis is, speelt hij graag met zijn bal. Maar hij vindt het ook leuk om zijn moeder te helpen met koken.

Hij zit in groep 5 maar mist op school de aansluiting met zijn klasgenootjes, die hem pesten en buitensluiten.

Hoe kun jij Daniël helpen?

Je kunt Daniël helpen door hem elke week een uurtje onder schooltijd op te zoeken. Dat kan in de pauze of tijdens de lessen, in goed overleg met de school.

Als maatje geef je hem positieve aandacht, als een soort grote broer. Jullie maken een gezellig praatje, je geeft hem advies of je onderneemt iets met hem wat hij leuk vindt en waar hij blij van wordt.

Het allerliefste wil Daniël voetballen of een spelletje spelen. Door hem te laten voelen dat hij wordt gezien en gehoord, kan zijn zelfvertrouwen groeien. Dan gaat hij zich hopelijk ook weer wat meer thuis voelen op school en in zijn klas.

1 keer per week onder schooltijd op school.

In overleg met elkaar. Het kan in de pauze maar ook tijdens lesuren.

* Is Rotterdam-Zuid te ver weg voor jou maar lijkt je het wel leuk om schoolmaatje te worden? Reageer dan ook! Er zijn nog elf andere Rotterdamse scholen waar ook schoolmaatjes worden gezocht.

– Je woont in Rotterdam en bent gedurende het schooljaar 1 uur in de week tijdens schooluren beschikbaar. (niet tijdens schoolvakanties)

– Je bent 18 jaar of ouder en vindt het leuk om met een kind dingen te ondernemen.

– Je bent sociaal en kunt goed luisteren.

– Je bent (kind-)vriendelijk, positief en betrouwbaar

ub! x Big Brothers Big Sisters Rotterdam

Als maatje van Daniël word je vrijwilliger bij Big Brothers Big Sisters in Rotterdam.

Een organisatie in Rotterdam die zich sinds 1997 inzet voor kwetsbare kinderen van 5 tot 18 jaar. Dat doen zij samen met 150 vrijwilligers. Als vrijwilliger spreek je als ‘Big Brother of Sister’ wekelijks af met je “Little” om samen wat leuks te ondernemen.

Coördinator Angelina is een echte professional in het koppelen en begeleiden van maatjes en gaat voor de vrijwilliger en deelnemer op zoek naar een leuke match.

Als vrijwilliger volg je vooraf een training. Voor alle vrijwilligers vraagt Big Brothers Big Sisters ook een VOG aan (verklaring omtrent gedrag).

Een boost voor Daniël = een boost voor jezelf.

Met jouw inzet als maatje maak je concreet verschil voor een kwetsbare jongere. Dat geeft zin en energie!

Verder zorgt Big Brothers Big Sisters voor:
– Persoonlijke begeleiding en intervisie(bijeenkomsten).
– Themabijeenkomsten.
– 1 keer in het jaar een gezellig vrijwilligersuitje.
– Een Rotterdampas en af en toe leuke extraatjes om te doen.

Maak jij concreet hét verschil voor Daniël?

Laat via de button hieronder je gegevens achter. Dan neemt Angelina van Big Brothers Big Sisters zo snel mogelijk contact met je op om verder te praten!