Doneer een kerstpakket aan een kind in armoede

Help kinderen in armoede in Nederland een warme kerst te beleven!

Samen de kerstboom optuigen, het huis versieren en nadenken over het kerstmenu. Voor de meeste kinderen zijn de kerstdagen een tijd van warmte, gezelligheid en vreugde. Maar helaas niet voor een grote groep kinderen in Nederland die opgroeit in armoede.
Juist nu, tijdens de feestdagen, voelen zij de geldzorgen van hun gezin extra hard.

Wij vinden dat elk kind, ongeacht hun financiële situatie, het recht heeft op een magische kerst. Daarom komen wij in actie!

Wij willen zoveel mogelijk van deze kinderen en hun gezin een hart onder de riem steken met een feestelijk kerstpakket. Zodat ook zij gezellig samen kunnen genieten met de kerst.

Help je mee?! Een klein gebaar kan een heel groot verschil maken.

Ja, ik help mee

Waarom is jouw steun nodig?

Voor de meeste gezinnen is de kerstperiode een tijd om naar uit te kijken. Maar voor gezinnen die het financieel niet breed hebben is deze periode niet zo makkelijk.

1 op de 9 kinderen in Nederland groeit inmiddels op in armoede. Steeds meer gezinnen zijn de afgelopen jaren in de knel gekomen.

Als het thuis niet zo lekker gaat en je door geldproblemen maar net de eindjes aan elkaar kan knopen, dan zijn de feestdagen best ingewikkeld. De noodzakelijke boodschappen zijn dan al een hele opgave.

Wij willen de kinderen in deze gezinnen heel graag samen met jou een hele fijne kerst wensen. Het gaat echt om die kinderen van wie de ouders in financiële nood zitten en zich echt geen extraatjes kunnen veroorloven.

Hoe komt een kerstpakket bij een kind?

Wij zorgen ervoor dat alle kerstpakketten voor de kerst bij een gezin in Zuid-Holland terechtkomt dat dit steuntje héél goed kan gebruiken. Dat doen we samen met onze partners, jeugdzorgorganisaties Cardea, Jeugdformaat en Enver. Hun hulpverleners weten namelijk als geen ander welke gezinnen nu dat extraatje heel goed kunnen gebruiken. Zij brengen persoonlijk een kerstpakket bij een gezin langs.

Doneer een kerstpakket: zo werkt het

Met iedere €60,- die we ophalen maken we een heel feestelijk en goed gevuld kerstpakket.

In het kerstpakket zitten onder andere allemaal heerlijke dingen voor een echt kerstontbijt. Zoals een kerststol en Jus D’orange. Maar ook feestelijke spullen om de tafel of het huis te versieren. En natuurlijk lekkere dingen om een beetje te verwennen tijdens de feestdagen. Zoals chocomelk, slagroom, kerstchocolaatjes en koekjes. En iets om mee te spelen of knutselen. Een pakket waar je blij van wordt!

Doe je mee? Met jouw donatie gaan wij aan de slag en bezorg jij een kind in armoede een liefdevolle verrassing voor de kerst!

Liever zelf maken?
Wil je liever niet doneren maar zelf (met je gezin, vrienden of buren) een pakket maken? Dat kan! Jij stelt zelf een kerstpakket samen voor een gezin en brengt dit pakket bij ons langs in Den Haag (Loosduinen/Ockenburg) op 16 december.

Laat hier even je gegevens achter, dan ontvang je een mail met meer info.

Doe je mee?

Doe een donatie en geef deze kinderen een kerst om nooit te vergeten. Samen maken we de feestdagen speciaal voor iedereen!

Ja, ik doneer