Layla heeft een maatje gevonden

Layla (13) zoekt maatje voor meidendingen in Leidschendam

UPDATE
Te gek! We hebben een match voor Layla! 🙂  💕

Heel veel dank aan iedereen die heeft geholpen met zoeken.
Wil jij ook iets betekenen voor een kwetsbaar kind zoals Layla? Hou dan onze oproepen in de gaten en meld je hier aan voor onze ubdates.

Een middagje shoppen, een drankje drinken of gewoon gezellig kletsen: de 13-jarige Layla zou zó graag iemand hebben om leuke meidendingen mee te doen!

Layla voelt zich best eenzaam. Nadat ze haar vader verloor in de oorlog in Syrie vluchtte ze met haar moeder naar Nederland. Door alles wat ze hebben meegemaakt is haar moeder erg beschermend. Terwijl Layla er echt aan toe is om de wereld te gaan ontdekken.

Daarom zoeken we voor haar een maatje. Iemand die haar helpt om een beetje los te komen van haar moeder.

Heb jij een islamitische achtergrond (of affiniteit hiermee)? En wil jij af en toe leuke meidendingen doen met Layla?

Layla heeft een moeilijke en verdrietige tijd achter de rug. Als 6-jarig meisje verloor ze haar vader in de oorlog in Syrië. Daarna is ze samen met haar gezin naar Nederland gevlucht.

Layla’s moeder is dus alleen in de zorg voor Layla en haar 4 andere kinderen.  Ze werkt hard om het gezin te onderhouden en heeft weinig tijd om samen met Layla iets leuks te doen. Ze is door alles wat ze heeft meegemaakt, ook erg beschermend en gesloten. Dat maakt dat Layla niet veel mag in haar eentje.

Nu Layla naar de middelbare school gaat, heeft ze het iets beter naar haar zin. Ze heeft daar vriendinnen en dat vindt ze heel gezellig. Helaas wonen die verder weg en mag ze van haar moeder na school daar niet alleen naar toe.

Layla voelt zich daardoor best eenzaam. Ze wil heel graag, zoals elke 13-jarige, de wereld buiten haar gezin ontdekken.

Het zou voor haar daarom ontzettend goed zijn als ze samen met iemand op pad kan. Dat is goed voor haar zelfvertrouwen en zo krijgt haar moeder het vertrouwen dat haar dochter zich ook buiten het gesloten gezinnetje kan redden.

Wie is Layla?

Samen met haar moeder, een jonger zusje en drie oudere broers woont Layla in Leidschendam. Layla is een vriendelijk meisje dat eerst even de kat uit de boom kijkt. Ze zit op de middelbare school en kan af en toe lekker een beetje puberen. Wanneer je haar een-op-een spreekt en haar vertrouwen wint leeft ze op en gaat ze vrijer praten. Ze houdt van knutselen en van koken.

Hoe kun jij Layla helpen?

Layla zou het heel leuk vinden om samen met een maatje meidendingen te doen. Samen shoppen, gezellig ergens wat drinken en lekker kletsen. Vriendinnen dingen noemt ze dat. Want dat mist ze.

Om het vertrouwen van haar moeder te winnen helpt het als jij als maatje een islamitische achtergrond hebt (of daar affiniteit mee hebt).

Als maatje kun je haar zelfstandigheid stimuleren. Daardoor kan Layla, samen met jou, de wereld verder ontdekken. Zo krijgt ze meer geloof in zichzelf en kan ze haar moeder langzaam maar zeker het vertrouwen geven dat ze haar best een beetje losser kan laten.

1 keer per week

In overleg, afhankelijk van het schoolrooster. Kan doordeweeks maar ook in het weekend.

–  Je woont in Leidschendam.
– Je hebt een Islamitische achtergrond of hebt daar affiniteit mee.
–  Je bent sociaal en vindt het leuk om er op uit te gaan en samen dingen te ontdekken.

–  Je bent open en houdt van gezellige meidendingen doen.
–  Je hebt het geduld om het vertrouwen te winnen van Layla en haar moeder.
–  Je bent 18 jaar of ouder.
–  Je bent (kind)vriendelijk, positief en betrouwbaar.

ub! x Vitalismaatjes

Als maatje van Layla word je vrijwilliger bij onze partner Vitalis. Een maatjesorganisatie die al bijna 45 jaar kinderen koppelt aan een volwassen vrijwilliger. Hun ervaren en betrokken professionals zijn keien in het koppelen en begeleiden van maatjes.

Als vrijwilliger volg je vooraf een training. Voor alle vrijwilligers én huisgenoten van 18 jaar en ouder, vraagt Vitalis een VOG (verklaring omtrent gedrag) aan.

Een boost voor Layla = een boost voor jezelf. Want goed doen voelt goed!

Verder krijg je van Vitalis:

– In ieder geval twee Vitalis vrijwilligersfeestjes per jaar 🙂.
– Een vrijwilligersvergoeding.

Maak jij hét verschil voor Layla? Laat je gegevens achter via de button hieronder. Dan neemt een collega van Vitalis zo snel mogelijk contact met je op!