Maatje voor een kwetsbaar kind

Er is een groeiende groep kinderen in Zuid-Holland met wie het niet goed gaat. Ze voelen zich eenzaam en hebben weinig zelfvertrouwen. Dat maakt hen kwetsbaar.

Zo’n kind kan heel goed wat extra steun van een maatje gebruiken. Heb jij af en toe tijd om met één van deze kinderen samen wat te ondernemen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Ontvang meer informatie

Veel kinderen en jongeren ervaren een steeds hogere druk om te presteren. Faalangst, stress, depressieve klachten en eenzaamheid; het komt helaas steeds meer voor.

Sommige kinderen kunnen voor steun dan niet voldoende terugvallen op hun ouders of anderen in hun omgeving. Door een taalbarrière. Of doordat het thuis met ouders juist ook niet goed gaat.

Vaak voelen deze kinderen en jongeren zich eenzaam of hebben ze weinig zelfvertrouwen. Als maatje kun jij dan heel concreet verschil voor hen maken, door er ‘gewoon’ voor hen te zijn.

Jouw aandacht maakt verschil

Als maatje kun je soms helpen met praktische steun; bijvoorbeeld met huiswerk maken of brengen en halen naar de therapie of zwemles.

Maar het kan ook helpen om samen wat leuks te doen. Eén op één tijd met iemand waarbij een kind even helemaal zichzelf kan zijn. Iets leuks doen waar (pleeg)ouders niet altijd tijd of ruimte voor hebben.

Je kunt vaak al veel betekenen voor een kind door één keer in de twee weken samen iets te gaan doen. Én wist je dat je ook als HBO stage maatje kunt worden? Of dat je het samen met je gezin kunt doen?

Open ub! Met jouw aandacht maak je een groot verschil in de wereld van een kind. Laat via de button hieronder je gegevens achter en ontvang meer informatie over maatje worden.

Ontvang meer informatie

Onze maatjesoproepen

Deze kinderen en jongeren zijn op zoek naar een maatje.

Tomas zoekt maatje

Tomas (7) zoekt een grote vriend in Den Haag

Tomas mist zijn vader, die heeft hem verlaten toen hij een baby was. Sindsdien wordt hij omringd door vrouwen en heeft hij het gevoel dat mannen hem niet goed genoeg vinden. We zoeken voor hem een maatje die met hem nieuwe dingen wil ontdekken en waar hij jongensdingen mee kan doen.

Reismaatjes gezocht

Reismaatjes gezocht rond Leiden en Hillegom

Bij kinderen die niet thuis maar in een opvanggezin wonen, zijn er vaak uitdagingen rondom het vervoer. Soms lukt het een opvanggezin niet om een kind overal op tijd naar toe te brengen. Daarom zijn wij op zoek naar Reismaatjes. Wil jij een kwetsbaar kind en zijn of haar opvanggezin helpen met deze uitdagingen?

Bekijk alle maatjesoproepen