Eenzame Maher (14) zoekt maatje in Rijswijk

Geef jij het goede voorbeeld voor de eenzame Maher?

Zwemmen, voetballen, knutselen of een keertje naar het Louwman Museum om oude auto’s te bewonderen? De 14-jarige Maher heeft best veel hobby’s en interesses maar heeft niemand om mee op stap te gaan.

We zoeken voor hem een maatje om al die leuke dingen buitenshuis te ontdekken. Zijn vader is heel ziek en zijn moeder spreekt geen Nederlands, hij heeft weinig vrienden. Hij voelt zich daardoor best eenzaam en heeft weinig zelfvertrouwen.

Maak jij de wereld van Maher een stukje groter?

Maher zit sinds dit jaar op het VMBO. Het gaat alleen niet zo goed op school. Hij kan best leren, maar moet hard werken om bij te blijven.

Thuis voelt hij zich veilig, maar buitenshuis vindt Maher het moeilijk om voor zichzelf op te komen en om vrienden te maken. Zijn moeder spreekt bijna geen Nederlands en zijn vader heeft ernstige reuma. Daardoor kunnen ze hem niet zo goed helpen.

Terwijl het voor Maher nu dus heel belangrijk is om een beetje extra steun te krijgen. Van iemand met wie hij juist buitenshuis leuke dingen kan doen. Die hem helpt om zijn omgeving beter te leren kennen en zijn wereld te vergroten. Zo krijgt Maher een boost in zijn zelfvertrouwen en voelt hij zich minder kwetsbaar.

Wie is Maher?

Maher is een vriendelijke en nieuwsgierige jongen. Hij zit vol energie. Als hij zich veilig voelt, kletst hij graag en luistert hij graag mee met gesprekken.

Samen met zijn ouders en oudere zussen woont hij in Rijswijk. Zij zijn in 2006 vanuit Syrië naar Nederland gevlucht.

Afgelopen jaar is hij naar het VMBO gegaan. Hij wil best leren en kan dat ook wel, maar hij moet er heel hard voor werken, harder dan zijn klasgenoten. Dat vindt hij moeilijk. Het maakt hem kwetsbaar en dat leidt weer tot gedragsproblemen.

Maher houdt van dieren, is gek op zwemmen en voetbal en kan ook genieten van knutselen. Hij is geïnteresseerd in auto’s en ook in techniek en elektriciteit.

Hoe kun jij Maher helpen?

Door met hem op pad te gaan en samen leuke dingen te ontdekken, zorg je ervoor dat hij sterker in zijn schoenen komt te staan.

Gezellig samen sporten of samen een middag knutselen. Of neem hem mee naar het automuseum, dat vindt hij helemaal te gek!

Door als een soort rolmodel het goede voorbeeld te geven en hem positief en energiek te benaderen, leert hij hoe hij zich buitenshuis moet gedragen en gaat hij zich ook beter voelen over zichzelf. Dat gaat hem enorm helpen op school en om meer zelfvertrouwen te krijgen.

1 keer per week, 3 à 4  uur na schooltijd of in het weekend

In overleg

– Je woont in Rijswijk of in de omgeving daarvan.
– Je ben sociaal en vindt het leuk om er op uit te gaan of om sportieve dingen te doen.
– Je hebt het geduld om het vertrouwen te winnen van Maher.
– Je bent (kind)vriendelijk, positief en betrouwbaar.

ub! x Vitalismaatjes

Als maatje van Maher word je vrijwilliger bij onze partner Vitalis. Een maatjesorganisatie die al bijna 45 jaar kinderen koppelt aan een volwassen vrijwilliger. Hun ervaren en betrokken professionals zijn keien in het koppelen en begeleiden van maatjes.

Als vrijwilliger volg je vooraf een training. Voor alle vrijwilligers én huisgenoten van 18 jaar en ouder, vraagt Vitalis een VOG (verklaring omtrent gedrag) aan.

Een boost voor Maher = een boost voor jezelf. Want goed doen voelt goed!

Verder krijg je van Vitalis:

– In ieder geval twee Vitalis vrijwilligersfeestjes per jaar 🙂.
– Een vrijwilligersvergoeding.

Maak jij hét verschil voor Maher? Laat je gegevens achter via de button hieronder. Dan neemt een collega van Vitalis zo snel mogelijk contact met je op!