Milan (9) zoekt een maatje in Lansingerland en omgeving

Geef jij het zelfvertrouwen van de onzekere Milan (9) een boost?

Milan is een vrolijke jongen die gek is op voetballen en actieve dingen doen. Thuis voelt hij zich vaak verloren, omdat er veel aandacht naar zijn gehandicapte broer gaat. Met vier kinderen in het gezin voelt hij zich vaak niet gezien. En echte vrienden heeft hij helaas (nog) niet.

Ben jij dat energieke, actieve maatje dat Milan er lekker mee op uit neemt? Heb je zin om af en toe met hem een balletje te trappen of een spelletje te doen? Zo komt Milan sterker in zijn schoenen te staan, waardoor hij uiteindelijk zelf vaker op kinderen durft af te stappen.

Milan is eenzaam thuis. Er is weinig aandacht voor hem en hij weet niet goed wat hij moet doen als hij uit school thuis komt. Zijn ouders zijn druk met de zorg voor zijn oudere gehandicapte broer en met zijn nog kleine jongere broertje. Op school gaat het wel goed maar hij heeft ook daar niet écht een vriend waar hij mee kan spelen. Dat maakt hem onzeker. Het zelfvertrouwen van Milan kan wel een boost gebruiken.

Wie is Milan?

Milan is een jongen die spontaan en vrolijk overkomt. Hij is rustig, maar niet verlegen: hij kletst graag en houdt wel van een geintje.

Milan zit in groep 6 van het regulier onderwijs. En samen met zijn ouders, zijn oudere zus, zijn gehandicapte broer en zijn veel jongere broertje woont hij in Lansingerland.

Milan is gek op voetballen, gamen en spelletjes doen. Hij is lief, maar omdat-ie het thuis soms moeilijk heeft, kan hij weleens boos worden en tegendraads zijn. Hij weet niet goed hoe hij met zijn gehandicapte broer moet omgaan, dat vindt hij maar ingewikkeld.

Hoe kun jij Milan helpen?

Ben jij een actief en energiek type? En hou je net als Milan wel van een grapje?

Milan zoekt iemand met wie hij af en toe wat leuks kan doen. Iemand bij wie hij zijn verhaal kwijt kan. Door af en toe met Milan op pad te gaan en hem hem één-op-één aandacht te geven, help je hem wat sterker in zijn schoenen te staan en zal hij vast en zeker opbloeien.

Milan zou het erg leuk vinden om sportieve dingen te doen met een maatje. Zo vindt hij skaten in het park te gek en hij houdt erg van voetballen. Ook thuis een spelletje doen vindt hij leuk.

Geef jij het zelfvertrouwen van Milan een boost zodat hij beter in staat is om zelf vrienden te maken?

1 keer per twee weken.

Door de week na schooltijd. In overleg met elkaar.

– Je woont in de (omgeving van) gemeente Lansingerland. Of je vindt het niet erg om hier naartoe te reizen.
– Je bent een actief persoon en vindt het leuk om samen iets te ondernemen.
– Je bent sociaal en kan goed luisteren.
– Je bent (kind-)vriendelijk, positief en betrouwbaar.

ub! x Jong Perspectief

Als maatje van Milan word je vrijwilliger bij onze partner Jong Perspectief. Een mooie maatjesorganisatie die al ruim 15 jaar kinderen koppelt aan een volwassen vrijwilliger. Hun ervaren team van professionals zijn keien in het koppelen en begeleiden van maatjes. Zij bieden je:

Als vrijwilliger volg je vooraf een training. Voor alle vrijwilligers vraagt Jong Perspectief ook een VOG (verklaring omtrent gedrag) aan.

Een boost voor Milan = een boost voor jezelf. Want goed doen voelt goed!

Verder zorgt Jong Perspectief voor:

– Persoonlijke begeleiding.
–  Een vrijwilligersvergoeding.

Maak jij concreet hét verschil voor Milan? Laat via de button hieronder je gegevens achter. Dan neemt een collega van Jong Perspectief zo snel mogelijk contact met je op om verder te praten!