Onze oproepen en acties

Welke ub! past bij jou? Kijk hieronder hoe jij een kwetsbaar kind of jongere kunt helpen.

Tomas zoekt maatje

Tomas (7) zoekt een grote vriend in Den Haag

Tomas mist zijn vader, die heeft hem verlaten toen hij een baby was. Sindsdien wordt hij omringd door vrouwen en heeft hij het gevoel dat mannen hem niet goed genoeg vinden. We zoeken voor hem een maatje die met hem nieuwe dingen wil ontdekken en waar hij jongensdingen mee kan doen.

Reismaatjes gezocht

Reismaatjes gezocht rond Leiden en Hillegom

Bij kinderen die niet thuis maar in een opvanggezin wonen, zijn er vaak uitdagingen rondom het vervoer. Soms lukt het een opvanggezin niet om een kind overal op tijd naar toe te brengen. Daarom zijn wij op zoek naar Reismaatjes. Wil jij een kwetsbaar kind en zijn of haar opvanggezin helpen met deze uitdagingen?

Sportieve maatjes gezocht

Sportmaatjes gezocht: Help jij een kwetsbare jongen in beweging te komen?

We zoeken sportieve maatjes voor jongens uit Zoetermeer, Pijnacker-Nootdorp en Lansingerland. Steeds meer jongens van 8 tot 13 jaar zitten vaak binnen te gamen en vergeten buiten te spelen. Ze gamen veel omdat ze zich alleen voelen. Dit is heel zorgelijk, want op deze leeftijd is buiten actief zijn heel belangrijk. Daarom is het nodig om dit te veranderen. Help jij mee?!

Kaan (3) zoekt speelmaatje in Den Haag

Kaan komt maar weinig buiten. Dat komt omdat zijn moeder overbelast is. Ze is hoogzwanger en naast de opvoeding van twee jonge kinderen heeft ze ook nog de zorg over haar ouders die chronisch ziek zijn.
Voor Kaan zou het goed zijn als hij wat meer een-op-een aandacht krijgt, wat meer naar buiten gaat en daar nieuwe dingen beleeft. Daarmee stimuleer je zijn ontwikkeling en ontlast je zijn moeder. Wil jij hem helpen?

De vrolijk Rayan zoekt een maatje om mee te spelen

Rayan (6) zoekt speelmaatje in Lansingerland

Rayan wordt heel blij van buitenspelen! Daarom zoekt hij een speelmaatje die 1 keer in de maand lekker met hem op pad gaat.

Rayan heeft een ontwikkelingsachterstand en autisme. Daardoor functioneert hij op het niveau van een jongetje van 3. Als speelmaatje kun jij een boost geven aan zijn ontwikkeling EN geef je zijn ouders ruimte om even op te laden. Win-win!

meisje maakt huiswerk en zoekt een mentormaatje

Mentormaatje gezocht

Sommige kinderen staan in Nederland al met 10-0 achter. Door hun thuissituatie krijgen ze niet dezelfde kansen als leeftijdsgenootjes. Voor deze kwetsbare kinderen is de overstap naar het Voortgezet Onderwijs extra lastig. Jij kunt als Mentormaatje voor zo’n kind hét verschil maken.

ik zoek een pleeggezin in Rotterdam

Veilig thuis gezocht in Rotterdam en omgeving

Als er thuis geen veilige plek is, dan is het voor een kind soms beter om (tijdelijk) ergens anders te wonen. Maar waar ga je als kind dan heen? Als pleegouder kun jij het verschil maken door dat veilige thuis te bieden. En dat is hard nodig! Open jij je wereld voor zo’n kind? Want ieder kind verdient een thuis om veilig op te groeien.

Eenzame Maher (14) zoekt maatje in Rijswijk

Thuis voelt hij zich veilig, maar buitenshuis vindt Maher het moeilijk om voor zichzelf op te komen en om vrienden te maken. Je kunt hem helpen zijn omgeving beter te leren kennen, zijn wereld te vergroten. Zo help je hem aan meer zelfvertrouwen en voelt hij zich minder kwetsbaar.

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die een boost willen geven aan een kwetsbaar kind in Zuid Holland. Een klein gebaar maakt al een groot verschil. Doe je mee?

Schrijf je in via de button hieronder en ontvang onze ubdates in je mail. Zo mis je niets!

Via de ubdates en onze socials kun je onze oproepen en acties volgen. Concrete manieren waarop jij kunt helpen.

Zie je een oproep of actie die bij je past? Kies jouw ub! en geef een kind én jezelf een boost.

Join ub!

kleine moeite.