Reismaatjes gezocht

Reismaatjes gezocht rond Leiden en Hillegom

In de omgeving van Leiden en Hillegom zijn we op zoek naar reismaatjes voor kinderen in opvanggezinnen.

Deze kinderen, die veel hebben meegemaakt en niet bij hun eigen familie kunnen wonen, vinden in een opvanggezinnen een veilig en warm thuis. Maar deze opvanggezinnen staan vaak voor flinke logistieke uitdagingen om alle kinderen naar hun activiteiten te brengen.

Jouw hulp als reismaatje betekent dat een kind zonder zorgen naar sport, therapie of andere belangrijke afspraken kan. Het is een kans om echt iets te betekenen voor een kind in nood en het gezin dat hen steunt.

Maak jij het verschil? Word Reismaatje!

In Nederland wonen ruim 36.000 kinderen (tijdelijk) niet thuis. Zij worden opgevangen door een pleeggezin of in een ander soort kleinschalig verblijf.

Deze opvanggezinnen zijn super belangrijk. Zij zorgen voor een stabiele, veilige en warme plek waar kinderen die veel hebben meegemaakt weer tot rust kunnen komen.

Bij sommige opvanggezinnen kan het lekker druk zijn. Want zo’n gezin heeft vaak meerdere kinderen en soms ook eigen kinderen. Het regelen van alle logistieke dingen vraagt serieuze planning skills. Van de zwemles naar de therapie. Van de daghulp naar de sportvereniging.

Voor opvanggezinnen is het natuurlijk heel goed als zij soms even rust hebben. Daarom gaan sommige kinderen af en toe een weekend ergens anders logeren. Dat zorgt ervoor dat een gezin niet overbelast raakt en ook even tijd heeft voor zichzelf of het eigen gezin. Maar ook hier zorgt het vervoer naar een logeeradres voor een uitdagingen.

Daarom zijn we op zoek naar reismaatjes! Vrijwilligers die af en toe een opvanggezin kan ondersteunen met het brengen en halen van een van de kinderen naar bijvoorbeeld de therapie of het logeeradres.

Heb jij een rijbewijs en vind je het leuk om een kind en het opvanggezin te helpen?! Als Reismaatje maak je een groot verschil.

Hoe kun jij helpen?

Wil jij een kind en zijn opvanggezin een handje helpen met de logistieke uitdagingen? Word dan reismaatje en ondersteun een keer in de week of om de week met een vervoersvraag.

Op dit moment zijn we op zoek naar meerdere reismaatjes in de omgeving Leiden en Hillegom.

Van Hillegom naar Leiden op dinsdagochtend
Dylan (9) kan eindelijk starten met zijn therapie die hem gaat helpen om zijn trauma’s te verwerken. Maar het lukt zijn opvanggezin niet om hem te brengen en weer op te halen. Kun jij op dinsdagochtend Dylan wegbrengen en na 45 minuten weer terugbrengen?

Van Leiden naar Hillegom, een keer in de twee weken op zondagavond
Bjorn (16) en Kaylee (9) gaan om de week een weekend naar een logeerhuis. Kan jij hen op zondagavond rond half 7 op het logeeradres ophalen en weer naar huis brengen?

Van Noordwijkerhout naar Leiden op vrijdag ochtend
Jada (14) kan op vrijdag terecht bij de daghulp in Leiden voor een onderwijs en zorg traject. Kun jij Jada helpen door haar op vrijdagochtend rond half 9 op te halen en rond half 2 weer terug?

– Je hebt een auto tot je beschikking.. en een rijbewijs 🙂

– Je bent (kind-)vriendelijk, positief, discreet en betrouwbaar.

– Je bent altijd stipt op tijd. Wel zo handig 😉

ub! x Cardea

Als reismaatje word je vrijwilliger bij onze partner Cardea. Een jeugdhulporganisatie die kinderen, jongeren en gezinnen helpt met complexe uitdagingen op het gebied van opgroeien, opvoeden en ontwikkelen.

Als ondersteuning van de professional koppelen zij ook volwassen vrijwilligers aan specifieke hulpvragen van kwetsbare kinderen en hun gezin.

Als vrijwilliger volg je vooraf een training. Voor alle vrijwilligers van 18 jaar en ouder, vraagt Cardea een VOG (verklaring omtrent gedrag) aan.

Een boost voor kind = een boost voor jezelf. Want goed doen voelt goed!

Verder krijg je van Cardea:

Maak jij hét verschil voor een kind en zijn opvanggezin? Laat je gegevens achter via de button hieronder. Dan neemt een collega van Cardea zo snel mogelijk contact met je op!