Rordy (11) zoekt een maatje in omgeving Leiden

Rordy (11) heeft een lichte vorm van autisme. Dat maakt het voor hem lastig om vrienden te vinden. Hij voelt zich alleen, en ook thuis is het niet altijd even makkelijk.

Met een maatje zoals jij kan hij nieuwe avonturen beleven en zijn zelfvertrouwen een boost geven. Dit heeft een enorme impact op zijn toekomstkansen. Help jij om zijn leven positief te veranderen?

Rordy (11) heeft het op dit moment behoorlijk lastig. Hij heeft namelijk geen vrienden om mee te spelen. En hij vindt het door een lichte vorm van autisme behoorlijk moeilijk om contact te maken.

Hij is dus veel thuis en daar is de boel ook niet altijd even gezellig. En dat maakt alles voor hem nog een stukje ingewikkelder.

Je kunt je vast voorstellen dat Rordy zich best eenzaam voelt. Hij heeft iemand nodig, een maatje, iemand met wie hij kan kletsen, iemand die hem meeneemt naar buiten, die nieuwe avonturen met hem aangaat en een boost geeft aan zijn zelfvertrouwen.

Wie is Rordy?

Rordy is een echte dierenvriend, die houdt van gamen op zijn Nintendo, verdwalen in een goed boek of koekjes bakken. Samen met zijn ouders en grote zus woont hij in het mooie Leiden.

Rordy is iemand die blij wordt van duidelijke regels en een voorspelbare dagindeling. Dat geeft hem rust en een veilig gevoel. In de juiste omgeving komt hij helemaal tot bloei.

Hoe kun jij Rordy helpen?

Heel simpel: door gewoon tijd met hem door te brengen.

Als maatje kun je om de week een paar uurtjes met hem optrekken. Doe dingen samen die hij leuk vindt, zoals een potje gamen, koekjes bakken, of gewoon lekker kletsen. Zo’n vast moment samen geeft hem niet alleen plezier, maar ook de kans om nieuwe vaardigheden te leren, in een omgeving waar hij zich veilig voelt.

Rordy zoekt iemand bij wie hij zijn verhaal kwijt kan, iemand met wie hij kan praten. En hij zou het leuk vinden om, na dat jullie elkaar hebben leren kennen, samen nieuwe avonturen te beleven. Jouw aandacht en geduld kunnen een enorm positieve impact hebben op zijn toekomst!

Maak jij het verschil voor Rordy?

Om de week een paar uurtjes

Na schooltijd op een woensdagmiddag, donderdagmiddag of vrijdagmiddag.

– Je woont in Leiden of omgeving.
– Je bent sociaal en geduldig en vindt het leuk om met iemand een band op te bouwen.
– Je hebt zin en ideeën om Rordy op verschillende manieren te activeren om (na verloop van tijd) nieuwe dingen te onderzoeken.
– Je bent enthousiast en positief ingesteld.
– Je bent (kind)vriendelijk en betrouwbaar.

ub! x Vitalismaatjes

Als maatje van Rordy word je vrijwilliger bij onze partner Vitalis. Een maatjesorganisatie die al bijna 45 jaar kinderen koppelt aan een volwassen vrijwilliger. Hun ervaren en betrokken professionals zijn keien in het koppelen en begeleiden van maatjes.

Als vrijwilliger volg je vooraf een training. Voor alle vrijwilligers én huisgenoten van 18 jaar en ouder, vraagt Vitalis een VOG (verklaring omtrent gedrag) aan.

Een boost voor Rordy = een boost voor jezelf. Want goed doen voelt goed!

Verder krijg je van Vitalis:

– In ieder geval twee Vitalis vrijwilligersfeestjes per jaar 🙂.
– Een vrijwilligersvergoeding.

Maak jij hét verschil voor Rordy? Laat je gegevens achter via de button hieronder. Dan neemt een collega van Vitalis zo snel mogelijk contact met je op!