Tomas heeft een maatje gevonden

Tomas (7) zoekt een grote vriend in Den Haag

UPDATE
Yes!! We hebben een match voor Tomas! 🙂  💕

Heel veel dank aan iedereen die heeft geholpen met zoeken.
Wil jij ook iets betekenen voor een kwetsbaar kind zoals Tomas? Hou dan onze oproepen in de gaten en meld je hier aan voor onze ubdates.

Wil jij als grote vriend een voorbeeld voor Tomas zijn?

Samen een balletje trappen, creatieve dingen doen of een keertje naar een Museum? De 7-jarige Tomas vindt veel dingen leuk maar heeft niemand om mee op stap te gaan.

Tomas mist zijn vader, die heeft hem verlaten toen hij een baby was. Sindsdien wordt hij omringd door vrouwen en heeft hij het gevoel dat mannen hem niet goed genoeg vinden.

We zoeken voor hem een maatje die met hem nieuwe dingen wil ontdekken en waar hij jongensdingen mee kan doen. Zijn moeder is veel aan het werk en spreekt niet goed de Nederlandse taal. Tomas komt daardoor maar weinig buiten.

Maak jij de wereld van Tomas een stukje groter?

Tomas (7) mist zijn vader. Of liever gezegd, een man/iemand met wie hij het over jongensdingen kan hebben. Zijn vader heeft Tomas nooit gekend. Die is bij hem weggegaan toen hij nog maar een baby was. Sindsdien is Tomas opgegroeid met alleen maar vrouwen om zich heen. Op school heeft hij een juf. Thuis komen er alleen maar tantes op bezoek. Hierdoor heeft hij het gevoel dat mannen hem niet goed genoeg vinden.

De moeder van Tomas werkt full time en heeft niet veel tijd om samen met Tomas leuke dingen te doen. Het zou voor Tomas leuk zijn als er een mannelijk maatje is die af en toe met hem iets wil ondernemen. Samen nieuwe dingen ontdekken buiten de deur. Een soort ‘grote broer of oom’ met wie hij bepaalde onderwerpen in vertrouwen kan bespreken. Dat is niet alleen leuk en goed voor de ontwikkeling van zijn taal maar ook voor zijn zelfvertrouwen. Zo kan hij zelf ervaren dat er ook mannen zijn die hem wel de moeite waard vinden.

Wil jij de wereld van Tomas vergroten door af en toe met hem op stap te gaan?

Wie is Tomas?

Tomas is een lieve nieuwsgierige jongen. Hij groeit op met alleen zijn moeder en samen wonen ze in het centrum van Den Haag. Hij is in Nederland geboren, maar zijn moeder is Pools. Tomas zit in klas 4 van de lagere school. Hij is een slimme jongen die goed sociaal contact kan maken.

Tomas is heel geïnteresseerd in mensen en alles om hem heen. Hij is leergierig, heeft veel energie en houdt van praten. Ook is hij creatief. Zo houdt hij van schilderen en tekenen. En zit hij op pianoles. Verder is Tomas gek op dieren. Thuis hebben ze dan ook een hond en 3 poezen.

Hoe kun jij Tomas helpen?

Als maatje van Tomas kun jij hem helpen door af en toe wat leuks met hem te doen. Lekker naar buiten en ontdekken wat er allemaal te doen is in Den Haag. Een grote stad die hij nog lang niet kent en Tomas vindt veel dingen leuk.

Samen een keer naar een museum om mooie dingen te zien? Of op zoek naar street art en mooie graffiti kunstwerken bekijken? Tomas tekent en schildert zelf ook graag en is geïnteresseerd in kunst.

Tomas is heel nieuwsgierig en kan goed luisteren. Maar hij heeft ook veel energie. Samen een balletje trappen buiten of iets anders actiefs doen waar hij zich lekker kan uitleven. En tussendoor een kletspraatje over jongensdingen, dat zou hij heel gaaf vinden. Daarmee help je hem ook meteen om de Nederlandse taal nog beter onder de knie te krijgen.

Door Tomas aandacht te geven en hem positief te benaderen geef jij hem een boost in zijn ontwikkeling. En door samen leuke dingen te ontdekken maak je zijn wereld een stukje groter. Wil jij Tomas helpen?

1 keer per week een paar uurtjes

Na schooltijd door de weeks of in het weekend

– Je woont in Den Haag of in de omgeving daarvan.
– Je bent sociaal en vindt het leuk om Tomas nieuwe dingen te laten ontdekken.
– Je bent enthousiast, geduldig en positief ingesteld.
– Je bent (kind)vriendelijk en betrouwbaar.

ub! x Vitalismaatjes

Als maatje van Tomas word je vrijwilliger bij onze partner Vitalis. Een maatjesorganisatie die al bijna 45 jaar kinderen koppelt aan een volwassen vrijwilliger. Hun ervaren en betrokken professionals zijn keien in het koppelen en begeleiden van maatjes.

Als vrijwilliger volg je vooraf een training. Voor alle vrijwilligers én huisgenoten van 18 jaar en ouder, vraagt Vitalis een VOG (verklaring omtrent gedrag) aan.

Een boost voor Tomas = een boost voor jezelf. Want goed doen voelt goed!

Verder krijg je van Vitalis:

– In ieder geval twee Vitalis vrijwilligersfeestjes per jaar 🙂.
– Een vrijwilligersvergoeding.

Maak jij hét verschil voor Tomas? Laat je gegevens achter via de button hieronder. Dan neemt een collega van Vitalis zo snel mogelijk contact met je op!