goed doen
voelt goed.

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die een boost willen geven aan een kwetsbaar kind in Zuid-Holland. Een klein gebaar maakt al een groot verschil. Doe je mee?

Schrijf je in via de button hieronder en ontvang onze ubdates in je mail. Zo mis je niets!

Via de ubdates, op onze site en onze socials kun je onze oproepen en acties volgen. Concrete manieren waarop jij kunt helpen.

Zie je een oproep of actie die bij je past? Kies jou ub! en geef een kind én jezelf een boost.

Join ub!

Oproepen en acties

Sportieve maatjes gezocht

Sportmaatjes gezocht: Help jij een kwetsbare jongen in beweging te komen?

We zoeken sportieve maatjes voor jongens uit Zoetermeer, Pijnacker-Nootdorp en Lansingerland. Steeds meer jongens van 8 tot 13 jaar zitten vaak binnen te gamen en vergeten buiten te spelen. Ze gamen veel omdat ze zich alleen voelen. Dit is heel zorgelijk, want op deze leeftijd is buiten actief zijn heel belangrijk. Daarom is het nodig om dit te veranderen. Help jij mee?!

Kaan (3) zoekt speelmaatje in Den Haag

Kaan komt maar weinig buiten. Dat komt omdat zijn moeder overbelast is. Ze is hoogzwanger en naast de opvoeding van twee jonge kinderen heeft ze ook nog de zorg over haar ouders die chronisch ziek zijn.
Voor Kaan zou het goed zijn als hij wat meer een-op-een aandacht krijgt, wat meer naar buiten gaat en daar nieuwe dingen beleeft. Daarmee stimuleer je zijn ontwikkeling en ontlast je zijn moeder. Wil jij hem helpen?

Bekijk meer
de cijfers

Gelijke kansen

Kinderen hebben recht op gelijke kansen, daar is iedereen het over eens. De achtergrond van ouders of hun financiële situatie zou geen invloed mogen hebben op de ontwikkeling van een kind.

Helaas is dat niet hoe het werkt voor een groeiende groep kinderen in ons land. Zo neemt het aantal kinderen dat in armoede opgroeit snel toe. En zulke geldzorgen geven ouders en kinderen veel stress. Het gevolg is dat kinderen niet goed mee kunnen doen met hun leeftijdsgenootjes.

Ieder kind een gelijke kans geven is een opdracht voor iedereen. Doe je mee? Jouw hulp is hard nodig!

Op dit moment leven 1 op de 13 kinderen in ons land in armoede. Daarmee telt elke schoolklas twee kinderen in armoede. De verwachting is dat dit aantal volgend jaar oploopt. Leeft dan 1 op de 10 kinderen in armoede?

Bron: CPB, Save the Children

Wij willen meer mensen zoals jij en ik in actie laten komen voor kwetsbare kinderen. Dat is hard nodig!

Ub! maakt daarom helpen voor jou heel simpel, praktisch en concreet. Of het nu eenmalig is of voor vaker. Iedereen kan iets doen.

Start in Zuid-Holland
We starten ub! met hulp voor kwetsbare kinderen in Zuid-Holland. Onze droom is om straks in heel Nederland verschil te maken.

Geef een kind én jezelf een boost. Want goed doen voelt goed!